zondag 16 oktober 2011

Na een goede maar lange vlucht landde we op Bali, en begonnen de reis goed door met de taxi een botsing mee te maken. Geen erge, maar het zette wel meteen de toon voor hoe het verkeer hier er aan toe gaat. De tweede dag hadden we zo'n moeizame reis naar de surfboardfabriek in Nusa Dua dat Roy en ik met onze gedachten al op een vliegtuig naar huis zaten. Met onze scooter langs en tussen alle auto's op een hete dag was gewoon niet te doen.

Van de twee aardbevingen die Bali hebben getroven, hebben wij vrij weinig gemerkt. We lagen toen namelijk in het water bij Echo Beach. We kregen het te horen toen we thuis kwamen en bericht uit Nederland kregen. In Nusa Dua hebben ze er veel last van gehad en zijn er enkele gewonden gevallen, en hier en daar zie je een paar cracks in huizen. Maar gelukkig is het geen nationale ramp geworden.

De surf was de eerste dagen nog goed te doen, maar de afgelopen dagen kwam er super grote swell door. Waardoor ik even op de kant ben gebleven, maar wel leuke foto's heb kunnen schieten. Maar foto's schieten gaat niet zonder slag of stoot. Want zoals ik op Facebook al zei, kreeg ik onaangename gasten op bezoek. Ik zag die lieve aapjes al boven me op de rotsen wakker worden, toen ze besloten het strand op te komen. Met z'n 10en omsingelden ze mij en een paar kwamen aardig dichtbij me zitten. 'Gezellig en wat leuk dat ik wilde aapjes in het echt zie': dacht ik. Maar ze hadden het op mij gemunt. Een brutaal aapje maakte zelfs een schijn aanval beweging naar me toe, de handdoek die ik gebruikte om te van me af te houden, schrikte ze niet af. Gelukkig dacht het aapjes-opperhoofd dat het wel tijd was om verder te gaan, en lieten mij verder met rust.

Morgen verhuizen we naar Jimbaran, net onder Kuta, waar we een maandje blijven zitten. Vanuit daar kunnen we makkelijk verschillende surfspots bereiken en kunnen we de drukte van Kuta ontwijken.

Slaap lekker allemaal, het is hier namelijk al bijna 10 uur s'avonds (bij jullie is het 6 uur eerder) en we gaan morgen om 5 uur s'ochtends al richting de eerste surfspot.
Selamat Tidur!
xx Sophia

4 opmerkingen:

  1. Soof! Het klinkt allemaal super! Wel een beetje scary van de aapjes haha ben wel erg benieuwd naar je foto's. Laat je ze hier ook zien?

    Als je trouwens de instellingen van je blog veranderd kunnen meer mensen reageren! Je kan nu alleen reageren als je een google account hebt namelijk... Moet je even zoeken. Ik denk dat het bij comments staat, en daar moet je dan instellen dat iedereen kan reageren.

    Heel veel plezier nog he! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey! je eerste berichtje, zat er op te wachten:)
    Jimbaran is zo leuk, lekker eten op t strand 's avonds!
    Fijn dat Nerd Liset met een tip kwam haha
    Jullie gaan toch wel een keertje stappen in Kuta he? Fishbowls enzo:p
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. was even een testje maar nu werkt het eindelijk gr xxxx ons

    BeantwoordenVerwijderen