zaterdag 29 oktober 2011

Thuis in Bali

We verblijven nu ongeveer 2 weken in ons nieuwe huisje in Jimbaran (ligt onder de bekendere stad Kuta), waar we ons eindelijk thuis beginnen te voelen. Het appartementencomplex wordt gerund door een familie die elke dag voor je schoonmaken, de was doen en super lekker voor je koken - alsof je nog bij je ouders thuis woont dus ;).


Het vakantiegevoel wordt steeds meer verruild voor een dagelijks leven hier op Bali. De meeste dagen worden gevuld met surfen, eten, shoppen (o.a. helmen voor op de scooter, vishengels, water, Cola en bikini’s) en lange einden scooteren. De eerste week stonden we fanatiek elke dag rond 5/6 uur op, nu slapen we toch zo nu en dan uit. En kijken we s’avonds een illegaal gekopieerde dvd met een donut of een lekker ijsje erbij.





@ Canggu




Het surfen gaat ondertussen steeds beter. Moest in het begin wel weer erg wennen aan m’n shortboard omdat ik in Nederland vooral op de Boogiefish surfde. Heb hier voor het eerst op rif gesurft, bij surfspot Uluwatu. Dacht dat ik dat rif heel eng zou vinden, maar vind het eigenlijk heel leuk en het ziet er natuurlijk lekker tropisch uit. De swell is de laatste tijd vrij laag geweest; rond een meter, voor mij nu zeker nog hoog genoeg! De golven hebben namelijk al veel meer power dan in Nederland. Allemaal dus even wennen, maar wel leuk!

Maar we surfen niet alleen maar. We hebben namelijk ook een bezoekje gebracht aan de Tanah Lot tempel. Deze kan je alleen bezoeken bij laag water, want bij hoog water ligt deze in zee. Ik heb mij daar ook laten zegenen op Hindoeistische wijze. Een leuk dagje uit, want er waren geen golven! en omdat dit ook vandaag het geval was, zijn we wezen vissen! Helaas nog geen vangst, maar er staat binnenkort een boottripje geplaned zodat we midden op zee kunnen vissen. Naja, Roy dan ;). Zo’n mega tonijn trek ik natuurlijk niet zo makkelijk uit zee!




@ Tanah Lot tempel

We keep you posted!
Lots of love,
Soof

3 opmerkingen:

  1. Blijf lekker genieten!! :).... Wij zijn jaloers :P Cheers, Marita en Pat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Sophie,ziet er super uit,nice surfpic,en wat betreft de tonijn, you go girl;-p.

    Enjoy,gr ons

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sophie,

    Hoe gaat het met jou en Roy? San zit naast me en die heeft me jullie sites laten zien! Leuk hoor! Vermaken jullie je daar een beetje?
    Het ziet er echt heel gaaf uit!

    Groetjes,

    Leonie (moeder van Darcy)

    BeantwoordenVerwijderen