maandag 5 maart 2012

Lovely Nusa

Voor het eerst op deze trip ben ik echt ziek geweest. Ik ben niet de enige, want Linda heeft ook een aardig griepje te pakken. Lin is twee weken geleden aangekomen op Bali. En na wat Bali-vibes te hebben opgedaan, zijn we per speedboat met z'n 4en (Roy, Linda, David en ik) naar Nusa Lembongan vertrokken.

                  Aankomst Mushroom Bay                                  Ritje in de oude van   

We kamen in de namiddag aan, en konden na een krakkemikkig ritje in een oude van, in ons kamertje trekken (Wayhu guesthouse) - met zwembad! Die avond zagen we voor het eerst de mooie zonsondergang uitkijkend op surfbreaks 'Shipwrecks'en 'Laceration'.

                                Wahyu Guesthouse                                  Zwembad!

Op de eerste ochtend moest er natuurlijk gesurft worden, dus regelden we een bootje naar Shipwrecks. De voorspellingen zagen er goed uit voor de jongens dus die zouden eerst een duik wagen. Maar toen we er aankwamen, was de surf erg klein. Dus gingen Lin en ik er maar in. Tot dat er vanuit het niets opeens een set van 2 meter door kwam. "Oke, laten we er maar snel uit gaan!" Na wat mooie shots te hebben gemaakt, zijn we verder gevaren naar 'Playground'. Daar was het een stuk kleiner dus konden Lin en ik weer een surfje doen. Het was wel weer even wennen om backside te surfen, want sinds Balian had ik dat niet echt meer gedaan.


                                                                                      @ Playgrounds

In de namiddag besloten we het eiland rond te touren: super leuke strandjes met wit zand, een hangbrug tussen twee eilanden in, kleine hobbelweggetjes, super blauw water en  imposante rotspartijen.


De volgende ochtend besloten we te gaan snorkelen. Toen ik klein was snorkelde ik tijden de  vakanties de hele dag door. Ik was niet het water uit te slaan. Maar snorkelen tussen rotsen in Italie of Griekenland is iets heel anders dan het snorkelen hier in Indonesie: koraalrif, super helder water en tropische vissen! Vooral de maanvissen met geel, wit en zwarte strepen leken net uit een film (Finding Nemo?) gestapt.

                                                                                      Snorkelen!

Na al dit moois en een laatste duik in het zwembad namen we de speedboat weer terug. Waar Linda en ik de volgende dag erg ziek wakker werden, en een hele dag niets konden uitvoeren. Maar het was een mooi tripje, zou er zeker nog een keer naar terug willen! Nusa Lembongan, een aanrader voor iedereen :).

Lovely Nusa!

1 opmerking:

  1. Hey Sophie,

    Echt een leuk blog heb je gemaakt,ook mooie fotos
    zeg,ik vind die foto onder water echt heel mooi.
    Zou zeggen geniet ervan de laatste maand,want nu gaat het snel.
    Nog effe hard trainen kun je aan de bak hier in hollanda :P.

    Groetjes x ons

    BeantwoordenVerwijderen