zaterdag 19 november 2011

Wat was dat?


Surfen in het tropische Bali brengt niet alleen mooie golven, maar ook dingen die je in Nederland tijdens het surfen niet snel tegen komt. Zo zijn Roy en ik nu beiden gestoken door een kwal en hebben we het rif aangetikt. Daarnaast is het natuurlijk ook oppassen wanneer je op het rif loopt, dat je niet per ongeluk in een zee-egel of een zeester trapt. Maar de grootste verrassing kreeg ik toen ik een week geleden op Uluwatu surfde. Het werd al iets hoger water, en ik kwam net terug gepeddeld van een golf, toen ik opeens een grote bruine staart onder m’n plank zag! Ik keek naar links en zag dat aan die staart ook een enorm lichaam vast zat. Ieh, een haai: dacht ik. Ik wist niet hoe snel ik daar weg moest komen! Achteraf bleek het een zeekoe te zijn. Deze oude bekende van Ulu kwam later ook nog even boven water zn snoet laten zien.


Ook Roy kreeg een onaangename verassing: gister zagen we namelijk een haai uit het water springen, zon 10 meter van Roy vandaan. Joost, die ook aan het surfen was op Canggu, zag meteen dat het een haai was. Toch besloten de jongens nog even een paar golfjes te scoren voordat ze eruit gingen.

De dagen voordat de nieuwe swell eraan kwam, hebben we tijd gehad voor wat andere activiteiten. We zijn een middag gaan raften met Frank en Ina, en zijn toen tussendoor gestopt bij een mooie waterval. Ook zijn er opnieuw vispogingen gedaan, maar weer geen vangst voor de jongens. Misschien moeten we toch maar een keer een bootje huren om op open zee te gaan vissen. Er was gelukkig ook nog wat shoppingtime! We zijn langs een aantal surfkleding outletshops geweest, zodat ik eindelijk weer eens een goede shopsessie kon houden! Ik ging naar huis met wat leuke nieuwe dingetjes, waaronder natuurlijk ook weer een nieuwe bikini. Ik had er nog niet genoeg… ;)

Om na al dat geshop en gesurf weer even bij te komen, hebben we een bij een locale spa kunnen genieten van een Hot Stone massage. We zijn dus weer fit en ready voor de komende dagen!
 xxx Soof

2 opmerkingen:

  1. He Soof,
    leuke ontmoeting heb je gehad :),verder lijkt het wel of de avonturen nu echt beginnen zo te lezen,spannnend hoor:P
    Maar helemaal super om te lezen dat jullie het super naar jullie zin hebben.
    Zie op de foto dat het surfen je zeker goed afgaat,leuk om te zien;keep up the spirit.

    Groetjes xx ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ieh een zeekoe! Haha ik zou me dood schrikken. Zijn de haaien gevaarlijk? of vallen ze niet vaak mensen aan? Ik zou er meteen uit rennen! Leuke verhalen verder, ik wou dat ik jou en lin ook kon opzoeken! Helaas, ben druk op zoek naar een baan :( xxx

    BeantwoordenVerwijderen