zondag 18 december 2011

Lombok retreat


Afgelopen maandag besloten Roy en ik Bali in te ruilen voor een ander Indo-eiland: Lombok. Met een kleine backpack, de camera en 3 boards maakte we de overtocht naar het oosten. Vier uur lang op een boot klinkt saai, maar de bemanning nodigde Roy gezellig uit voor een paar uurtjes vissen! De vangst? 1 kleine tonijn!

Uitzicht Air Guling

Lombok is zoals Bali 20 jaar geleden was: mooie natuur, weinig beton en nog een stuk armere bevolking. Maar ook dat zal de komende jaren wel gaan veranderen, nu ze een nieuw internationaal vliegveld en wegen hebben aangelegd.

Ons huisje vlak bij Kuta, Lombok
Na een nachtje rust in ons kleine huisje, was het de volgende dag tijd om te surfen. Met de 18-jarige Unud vaarde we uit naar Outside Grupuk, waar roy surfde en ik uit het bootje fotos schoot. De dag erna pakte ik ook wat golfjes op Grupuk Inside. Een super leuke golf, want deze is namelijk niet zo krachtig en hol als de meeste golven op Bali. Lekker spelen in het water dus!


Inside Grupuk
 Na vijf dagen besloten Roy en ik dat het tijd was om terug te gaan naar Bali. Ondanks alle mooie natuur en golven, voelde we ons daar niet op ons gemak. Ook voelde we ons niet helemaal lekker door de malariapillen die we beiden slikten. Reden genoeg om dan terug te gaan naar ons lieve kleine kamertje op Bali! Waar het regenseizoen echt is lost gebarsten. Frank (onze Nederlandse buurman :P) zag zelfs vissen door de straat zwemmen!

XOXO

1 opmerking:

  1. Soof!
    Welke malaria pillen had je dan? En ben je wel begonnen met slikken voordat je naar lombok ging? Haha de verpleegkundige in me komt ff naar boven :P
    Over je 'tan' hebben we het maar niet he... ik ben witter dan wit, dus zijn wij de nieuwe duo penotti? :P
    Hoe lang dat regen seizoen duren dan? En betekent dat ook niet betere golven?
    Kus,
    Maartje

    BeantwoordenVerwijderen