vrijdag 13 januari 2012

Gelukkig Nieuwjaar!


Kerst in Bali is zoals het ook was voor mij in Australiƫ 6 jaar geleden: je weet dat de feestdagen eraan komen, maar je merkt het eigenlijk aan niets. Naja, het is hier opeens wel veel drukker op weg! Maar aan het weer of de kerstsfeer is het niet te merken. Nu ik opnieuw in december in het buitenland zat, was het wel extra speciaal om de feestdagen door te kunnen brengen met mijn vriend Roy. We hebben dan ook ons best gedaan om kerst te vieren zoals we dat thuis ook altijd doen. Bij Roy thuis is het traditie om met kerstnacht om 12 uur snachts te dineren. Dus zo kwam het, dat wij een kleine bbq hadden aangeschaft, om op middernacht te kunnen genieten van een gegrilde steak! Natuurlijk ontbraken de nodige cadeautjes ook niet!

Bij mij thuis houden we op eerste kerstdag een kerstdiner met kippenpastei en heerlijke biefstuk. Vandaar dat wij hier met een aantal Nederlandse vrienden uiteten zijn geweest bij Manneke Pis. Een Beligisch restaurant waar ze goed weten hoe ze biefstuk moeten bakken. Maar ook deze biefstuk kon niet tippen aan die van oom Kees!

Op oudejaarsdag draaien de jongeren hier op straat mega harde housemuziek. Een goede manier om in de feeststemming te komen, want savonds stond er een strandfeest bij La Plancha gepland. Bijna miste Roy en ik de countdown voor middernacht toen we op het strand liepen, opzoek naar onze vrienden. Opeens hoorde ik: 7... 6... 5.... Oh nee, stop! Ze zijn al aan het aftellen! We stopten en telde met ze mee: 3... 2... 1... HAPPY NEW YEAR! Waarna het vuurwerk op het strand losbarste en het feest kon beginnen.

Nieuwjaarsdag hebben we lekker uitgeslapen en smiddags gegeten bij onze vertrouwde warung Bungo Minang. Waar, rarara, de jongeren nog steeds keiharde happy housemuziek aan het draaien waren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten